Ellet ole arktinen tutkija, Pohjois-Kanadan poliisi tai koiravaljakon mestari elämässäsi, et todennäköisesti ollut kuullut Canada Goosesta kun vasta viimeisen vuosikymmenen aikana. Mutta kuin tyhjästä, noin vuonna 2013, tuotemerkistä tuli tunnettu kaikkialla. Brändin mustista parka- takeista tuli yhtäkkiä kaikkien näyttelijöiden, mallien ja toimitusjohtajien suosikki, jotka sattuivat asumaan kylmässä ilmastossa.
Saattaa tuntua siltä, että Canada Goose tuli tyhjästä, mutta tämä äkillinen räjähdys johtui vuosikymmenien kehityksestä. Canada Goose -niminen tuotemerkki syntyi jo 1950-luvulla, silloin se tunnettiin nimellä Metro Sportswear Ltd..Nykyään brändi on tunnettu säänkestävistä vaatteistaan ympäri maailmaa ja voit hankkia heidän tuotteitaan merkkivaatteita myyvistä tavarataloista tai esimerkiksi verkkokaupoista, kuten Miinto.
Canada Goose historia ja brändin synty
Vuosikymmenien ajan Metro Sportswear palveli suuresti ammattilaisasiakkaita myymällä tukkumyyntinä poliisilaitoksille, tutkimusryhmille ja muille, jotka viettävät suurimman osan ajastaan kylmissä sääolosuhteissa. Tämän palvelun hengessä brändin suunnittelijat keiksivät volyymipohjaisen täyttökoneen, jonka avulla yritys voisi pakata enemmän untuvahöyheniä brändin tuotteisiin. Tämän 1970-luvun läpimurron myötä tuli uusi etiketti, ""Snow Goose"", josta lopulta kehittyy nykyisin tunnettu Canada Goose -nimi.
Juuri tämä volyymipohjainen täyttötekniikka antoi yritykselle mahdollisuuden toimia edelläkävijänä lippulaivatuotteessaan - uskomattoman lämpimät parkat, täytetyt untuvat ja turkiksilla vuoratut huput – näistä elementeistä yritys tunnetaan tänään. Pian tämän läpimurron jälkeen seurasivat sopimukset Kanadan hallitusjärjestöjen, kuten Ontarion maakunnan poliisin, ympäristöministeriön ja Kanadan Rangersin, kanssa. Tänä aikana yhtiö aloitti alihankkijayhteistyön takkien valmistuksen L. L. Beanin ja Eddie Bauerin kanssa, mutta lopulta he oppivat, että tuotemerkin vahvuus ja tuotteen laatu palvelisivat paremmin vain tuottamalla Canada Goose -lipun alla. Tämä päätös tehtiin kuitenkin vasta vuonna 1993.
1980-luvulla Canada Goose kehitti yhdessä Etelämantereen McMurdo-aseman tutkijoiden kanssa takin, joka mahtuu kaikkein hulluimpiin sääolosuhteisiin. Tämä takki, joka tunnetaan nimellä ""Big Red"", tuli nostamaan yrityksen nousuun. Bröndin ja arktisen tuukimuksen välinen yhteys määritti todella suuren osan sen perinnöstä.
Brändin visio
Tarkoituksena on vapauttaa ihmiset kylmästä - riippumatta siitä, missä he asuvat - ja antaa heille mahdollisuuden kokea enemmän elämästä.
Brändi on pitänyt 100 % tuotannostaan kotona Kanadassa, koska he väittävät olevansa sitoutuneita erinomaiselle ammattitaidolle. He uskovat, että tämä on kiriittistä Canada Goosen koskemattomuudelle ja tuotteiden laadulle. He uskovat, ettei kukaan voi tehdä sitä paremmin. Mutta tällä on myös tärkeämpi syy.
Kylmä sää on osa heidän kansallista identiteettiä, eikä heidän tuotteiden laadusta ole parempia tuomareita kuin he, joille ne on suunniteltu - ja joiden innoittamana he ovat. He ovat todella ylpeitä siitä, että kanadalaiset luottavat heidän vaatteet ovat tehty asiakkaiden suojelemiseksi sanoinkuvaamattomissa kylmissä olosuhteissa.
Canada Goose tuotteet
Canada Goose markkinoi monenlaisia takkeja, parkkeja, liivejä, hattuja, käsineitä, tuulitakkeja ja muita vaatteita useilla tavoilla, sekä tukku- että suoraan asiakkaalle omilla vähittäismyymälöissään ja verkkokaupoissa.
Mallistot ovat ajattomia ja kestävät käytössä todella pitkään, joten sen tuotteet ovat aina hyvä investointi. Tuotteita löytyy niin miehille, naisille kuin myös lapsille.
Hyväntekeväisyyskumppanuudet
Luonnonsuojelu: Conservation Alliance vietti äskettäin 20-vuotispäivänsä uhanalaisten villien paikkojen suojelusta kaikkialla Pohjois-Amerikassa. Tähän vuoteen mennessä on ollut kahdeksan uutta jäsentä, mikä merkitsee yhteensä 170 yrityksen jäsenyyttä. Lisäysten joukossa oli Canada Goose, joka on ensimmäinen kanadalainen merkkivaatebrändi, joka liittyi tähän. Tähän mennessä Conservation Alliance on suojellut 10,5 miljoonaa hehtaaria maata ja 1000 mailia jokia, poistanut yhden padon ja ostanut suositun kiipeilyalueen. Perustamisestaan lähtien vuonna 1989, allianssi on antanut yli 7,5 miljoonaa dollaria ruohonjuuritason ympäristöryhmille.
Lisätietoja luonnonsuojeluliitosta Conservation Alliance saat osoitteesta www.conservationalliance.com.
Polar Bears International: Canada Goose on ylpeä Platina-sponsori Polar Bear Internationalille (PBI). Yli kaksi kolmasosa maailman jääkarhuista on Pohjois-Kanadassa ja arktinen elinympäristö ovat vaarassa. PBI on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka tehtävänä on suojella jääkarhujen elinympäristöä ympäri maailmaa tutkimuksen ja koulutuksen avulla.
Lisätietoja Polar Bears Internationalista saat osoitteesta: www.polarbearsinternational.org.