Converse on brändi, joka on tunnettu kaikkialla. Converse on valmistanut tennareita Chuck Taylor All Star- ja One Star -merkeillä yli sata vuotta sitten tapahtuneesta perustamisestaan lähtien; nykyään yritys keskittyy kehittämään uusia tyylejä, joista on tullut ikonisia katumuodin maailmassa. Converse on urheilun, kadun ja luovan kulttuurin määrittelemä. Brändin mukaan valmistajan kenkiä käyttävät voivat luoda todellisen katutyylin kulttuurin pelkästään olemalla oma itsensä.
Converse kuvastaa luovuutta
Converse on vakuuttunut siitä, että luovan hengen vapauttaminen voi vaikuttaa myönteisesti maailman muuttumiseen. Brändi on omien sanojensa mukaan sitoutunut vaikuttamaan myönteisesti yhteisöihin, joissa he ylläpitävät liiketoimintaansa. Converse pyrkii inspiroimaan nuoria ja antamaan heille mahdollisuuden olla aitoja itsejänsä musiikin, taiteen ja rullalautailun keinoin. Converse haluaa antaa yhteistyökumppaneille mahdollisuuden vapauttaa luova henki itsessään näiden keinojen avulla. Brändi katsoo tehtävänään olevan se, että he voivat yhdistää ihmisiä, tarjota arvoa ja tulla tunnetuksi välittävänä organisaationa.
Kengän puhtaiden linjojen ansiosta se on helppo yhdistää yksiväristen sävyjen tai rohkeiden kuvioiden kanssa. Vaikka asusi olisi ulkonäöltään yksinkertainen, voit silti valita Converse-kengät, joissa on huomiota herättävä printti. Converse-kengät eivät koskaan mene pois muodista, koska niiden käyttömukavuus on vertaansa vailla. Voidaan sanoa, että tämä on yksi syy siihen, miksi kenkämalli on ollut suosittu niin kauan.
Conversen pitkä tarina alkaa 1900-luvun alkupuolelta
Conversen tarina alkaa vuonna 1908, kun amerikkalainen yrittäjä Marquis Mills Converse perusti "The Converse Rubber Shoe Companyn" Maldeniin, Massachusettsiin. Vuonna 1915 Converse päätti laajentaa tuotevalikoimaansa kankaisiin kumikenkiin tuotemerkin valtavan suosion vuoksi, mikä johti yli 4 000 kenkäparin vuosittaiseen tuotantoon.
Vuonna 1918 amerikkalaisesta koripalloilijasta Charles "Chuck" Taylorista tuli ensimmäinen urheilujulkkis, joka mainosti yritystä. Taylor vaikutti myös urheilujalkineiden luomiseen ja vakiinnutti Conversen koripallo-, tennis- ja sulkapallokenkien huippuvalmistajaksi. Converse sponsoroi New York Rens -joukkuetta, joka oli Yhdysvaltojen ensimmäinen afroamerikkalainen koripallojoukkue.
Ajatonta katutyyliä viimeiset vuosikymmenet
Converse oli ollut jo pitkään tunnettu urheilujalkineiden valmistajana, mutta 1970- ja 1980-luvuilla Converse-koripallokengät saavuttivat suosiota useissa alakulttuureissa. 1990-luvun alussa Conversella se oli yksi asia, joka piti sitä markkinoilla huolimatta siitä, että tuotemerkin alkuperäinen vetovoima urheilijoille oli suurelta osin hylätty. Se oli erottuva muotoilu, joka oli suosittu "vaihtoehtoista" ulkoasua suosivien alakulttuurien keskuudessa. Muusikot, kuten Kurt Cobain ja Ice Cube pitivät Conversea näkyvillä.
Converse-brändi keskittyi huomattavasti enemmän muotiin kuin toiminnallisuuteen, mikä johti kokonaismyynnin laskuun vuosikymmenen aikana. Vuonna 2001 se hakeutui konkurssiin alhaisen myynnin ja sen vuoksi, että sen päämarkkinoita, urheilujalkineteollisuutta, hallitsevat kilpailijat, jotka tarjoavat teknisesti kehittyneempiä tuotesarjoja. Parin vuoden kuluttua suunta muuttui, sillä Conversen nousu hallitsevaksi tuotemerkiksi lifestyle-jalkineiden markkinoilla sai alkunsa siitä, että Conversen pitkäaikainen kilpailija Nike osti Converse-yhtiön arviolta 305 miljoonalla dollarilla.
Converse-tennarit eivät ole enää pelkkä muotikenkä, ja niitä voi löytää useimmista paikoista. Nykyään katutyylistä, jota Converse edustaa, on tullut ajaton ja yleisesti tunnustettu estetiikka. Converse tarjoaa nyt laajan valikoiman malleja sekä miehille että naisille. Joitakin malleja voidaan pitää jopa unisex-malleina, koska niiden väripaletit ja mallit ovat niin ajattomia ja tunnistettavia, että kaikki voivat käyttää niitä. Tämä on vain yksi muodikkaiden Converse-kenkien eduista.
Lapsille, juhliin, arkeen, bisnekseen - Converse käy kaikkialle
Lapset voivat valita parin muodikkaita Converse-kenkiä. Yritys on jopa muuttanut muotoilua niin, että lasten on helppo pukea kengät jalkaansa. Lapsesi pääsee todella näyttämään ainutlaatuista persoonallisuuttaan, kun hän valitsee kengät, jotka ovat tarpeeksi mukavat, jotta hän voi juosta ja leikkiä niillä koko päivän. Saatavilla on myös jo vuoden ikäisille lapsille tarkoitettuja ensiaskelkenkiä, joita voit ostaa lapsillesi.
Converse on sopiva jalkine housujen ja hameiden kanssa. Ei liene yllätys, että Converse-kenkiä voi käyttää lähes minkä tahansa asukokonaisuuden kanssa. Kengän yksinkertainen muotoilu tekee siitä kaikkialle sopivan ja hillityn, joten sitä voi käyttää lähes kaikissa tilanteissa.
Miehet voivat käyttää kenkiä päivittäin shortsien tai housujen kanssa, joko kuluneiden farkkujen tai kauniiden housujen kanssa. Pukukengän lisäämisen myötä kokonaisuus saa aivan uudenlaisen ilmeen ja tunnelman. Kengän voi yksinkertaisesti yhdistää mekon tai hameen kanssa, jolloin kokonaisuuteen saadaan ripaus särmää. Kengän värivalinnat tai painatukset voivat antaa asulle viimeisen silauksen, kun ne yhdistetään sopiviin Converse-kenkiin
.Vuosien varrella yritys on myös luonut erilaisia rajoitetun erän erikoisjalkineita. Tämä auttaa lisäämään näiden erittäin haluttujen kenkien näkyvyyttä ja kysyntää. Nykyään voit valita neljästä eri mallista: High Topit, joissa on korkeampi varsi nilkan ympärillä, Low Topit, jotka on leikattu juuri nilkan alapuolelle, Platformit, joissa on huomattavasti paksumpi ja iskuja paremmin vaimentava pohja, ja tietysti Customit, jotka voidaan räätälöidä juuri sinun muotoiluvaatimuksiesi mukaan.
Löydä seuraavat Converset Miintosta
Hemmottele itseäsi uusilla Converse-jalkineilla. Miintossa olemme koonneet kattavan kokoelman Converse-jalkineiden parhaimmistoa. Tarjolla on laaja valikoima eri kokoja ja tyylejä, joten jokaiseen makuun ja tarpeeseen löytyy jotakin. Varmistamme, että varastomme on ajan tasalla, jotta voit pysyä ajan tasalla alan viimeisimmästä kehityksestä.
Tutustu koko Conversen mallistoon Miintossa ja inspiroidu Conversen tyylikkäistä malleista. Voit aina lajitella vasemmassa reunassa olevassa valikkopalkissa koon ja värin mukaan, jolloin saat helposti yleiskuvan Converse-valikoimastamme. Voit myös lajitella Converse-kenkiä niiden suosion tai vaikkapa hinnan perusteella.
Mikä on Miinto?
Miinto pyrkii tarjoamaan maailman käyttäjäkeskeisimmän muotialustan, josta käyttäjät voivat löytää parhaan valikoiman korkealuokkaisia, premium-luokan ja käsin valittuja paikallisia tuotemerkkejä, jotka kaikki on räätälöity vastaamaan kunkin käyttäjän erityistarpeita ja makua.
Konrad Kierklo ja Mike Radoor perustivat Miinton vuonna 2009 etsiäkseen tuotemerkkejä ja malleja, joita ei ollut saatavilla heidän pienessä tanskalaisessa kaupungissaan. Perustamisestaan lähtien Miinton tehtävänä on ollut yhdistää muotitietoiset asiakkaat maailman hienoimpiin muotiliikkeisiin ja päinvastoin. Vaikka suurin osa asiakkaistamme on Alankomaissa, Tanskassa ja Norjassa, toimimme tällä hetkellä 14 eri markkina-alueella ja laajenemme nopeasti. Alustamme tavoitteena on voimaannuttaa kuluttajiamme, ja haluamme uskoa, että he ovat maailman parhaiten pukeutuneita yksilöitä.
Miinto ja tärkeät kumppanimme
Tarjotaksemme asiakkaillemme parhaan valikoiman premium-luokan, korkeatasoisia ja käsin valittuja paikallisia tuotteita, valitsemme boutique-kumppanimme huolellisesti. Vastineeksi tarjoamme vähittäiskauppiaille vertaansa vailla olevan pääsyn rikkaiden muotia rakastavien asiakkaiden globaaleille markkinoille. Koska painotamme suuresti monimuotoisuutta, alustamme sisältää laajan valikoiman tuotteita. Haluamme, että kaikki asiakkaamme löytävät juuri sen, mitä he tarvitsevat ilmaistakseen itseään ja ainutlaatuisuuttaan.
Liiketoimintastrategiamme sanelee, että menestyksemme on riippuvainen boutique-kumppaneidemme menestyksestä. Siksi teemme paljon työtä varmistaaksemme, että he menestyvät. Autamme heitä myymään enemmän kasvattamalla heidän asiakaskuntaansa huomattavasti ja antamalla heille tietoja, työkaluja, näkemyksiä ja apua kasvuun.
Muotialan ylituotannon torjuminen
Sen lisäksi, että autamme boutique-kumppaneitamme menestymään, yksi tärkeimmistä tavoitteistamme on torjua muodin ylituotantoa. Uskomme, että kestävän muotialan aikaansaamiseksi meidän on työskenneltävä ahkerasti kestämättömien käytäntöjen, kuten ylituotannon, kitkemiseksi. Sen sijaan, että pyytäisimme yrityksiä tuottamaan lisää tuotteita varastoon, yhdistämme asiakkaat liikkeisiin, joilla on tuotteita jo varastossa. Koska meillä itsellämme ei ole varastoja, kaikki Miinton myymät tuotteet hankitaan yli 2000 boutiquekumppanin verkostomme kautta.