Tämä brändi on varmasti tuttu jokaiselle katumuotia seuraavalle vaatetusfriikille. Supremen ja muiden hypebeastien hehkuttamien streetwear-brändien rinnalle nopeasti muotitaivaalle noussut, Milanosta ponnistava amerikkalainen ultracool vaatemerkki on nyt saatavilla myös Miintolta. Ah. Tervetuloa mustan ja valkean rajamaille.
Virgil Abloh – mies kaiken takana
Off-White on yhdysvaltalaisen vaatesuunnittelija Virgil Ablohin perustama muotitalo. Kasarin alussa Illinoisissa ghanalaisille vanhemmille syntynyt kundi on katumuodin ja kaiken coolin asiantuntija, eikä vähiten siksi että Chicagon maalatut varastohallit ja tunkkainen teknosaundi ovat hänelle tuttuja tiskijukka-uran myötä. 808:ien nakutuksesta ja spraymaalin tuoksuisista ympyröistä Time-lehden sadan vaikutusvaltaisimman henkilön listalle ponnistanut Abloh hämmentää menestyksellään. Kuusi vuotta brändinsä perustamisesta mies palkattiin Louis Vouittonin, Ranskan klassisen muotijätin luovaksi johtajaksi. Melkoiset meriitit.
Abloh oli alun perin koulutukseltaan arkkitehti, joten menestyvän muotisuunnittelijan ura ei ehkä ollut se oletettavin tie hänelle. Virgil Abloh on kuitenkin osoittanut taitonsa ja nerokkuutensa muodin maailmassa edeten pitkälle ja nopeasti. Vuonna 2009 Abloh sattui kuitenkin samaan aikaan työharjoitteluun Fendille Kanye Westin kanssa. Miehet kokivat jonkinlaista sielujen sympatiaa ja taiteellisen näkemyksen yhteneväisyyttä, mikä on auttanut Off-Whitea nousemaan relevantiksi katumuodin edelläkävijäksi.
Virgil Ablohin arkkitehtitausta näkyi loppuun asti hänen suunnittelussaan. Useimmissa hänen luomuksissaan on havaittavissa arkkitehtonisia viittauksia - selkeät ja graafiset linjat sekä printit luovat loogisen, suorastaan matemaattisen punaisen langan jokaisen malliston välille. Off-Whitelle vaatteita ja asusteita luodessaan hän dekonstruoi ja rakentaa uudelleen taidehistoriasta, graafisesta suunnittelusta ja nuorisokulttuurista poimimiaan vaikutteita arkkitehdin tapaan – lopputuloksen ollessa täysin uniikki ja ajankohtainen.
Abloh kuoli Chicagossa marraskuussa 2021, kun hän oli vain 41-vuotias. LVMH kunnioitti Ablohia Miamissa järjestetyssä muotinäytöksessä, jonka teemana oli "Virgil was here". Tämä kunnianosoitus järjestettiin Ablohin perheen luvalla. Kunnianosoitukseen osallistuivat muun muassa Kanye West, Kim Kardashian, Rihanna, ASAP Rocky, Bella Hadid, Pharrell Williams, Tahar Rahim, Venus Williams, Joe Jonas, Ricky Martin, Jeremy Pope ja 21 Savage. Lisäksi omistuskirjoitus "Virgil was here" sisältyi ikkunanäyttelyihin, joita Louis Vuitton sijoitti ympäri maailmaa.
Kokeellista katumuotia
Brändin motto on määritellä harmaa alue mustan ja valkoisen välillä. Siitä tulee myös nimi Off-White. Slogan, joka on aistittavissa jokaisen kokoelman jokaisessa kappaleessa. Off-White on kuitenkin yhtä kiistanalainen kuin luojansa Virgil Ablohkin, mikä toimii todennäköisesti nerokkaan suunnittelijan yhtenä markkinointikikkana. Abloh ymmärtää millä on merkitystä ja mikä toimii ilmaisena mainontana. Off-Whitea voidaan pitää 2000-luvun muodin tietynlaisena kulminoitumispisteenä, kun ottaa huomioon julkkisten ja sosiaalisen median roolin yrityksen suosion ja katu-uskottavuuden nousussa.
Brändit voivat nousta ja tuhoutua täysin virtuaalisessa maailmassa. Itse vaatteet tunnetaan niiden korkealaatuisuudesta ja keskustelua herättävistä printeistä ja yksityiskohdista. Ja kuka ei haluaisi olla mukana rikkomassa normeja ja herättämässä keskustelua? Yeezy, Chimmy Choo, Nike ja hieman hämmentävästi jopa rakkaan länsinaapurimme Ikea tuntuvat kaikki haluavan palasensa Off-Whitea. Liity toki joukkoon.
Tämän hetkinen kulttuurivisio näkyy selvästi brändin miesten ja naisten vaatteita, esineitä, huonekaluja ja julkaisuja sisältävissä kausimallistoissa. Mallistojen taustalla on toistuva taustatarina, ja painotus on sellaisten vaatteiden tuotannossa, joilla on selkeä persoonallisuus. Yritys, jonka suunnittelustudio sijaitsee Milanossa, ammentaa inspiraatiota Italian rikkaasta historiasta ja käsityöperinteestä. Samalla se tarjoaa maailmanlaajuisen näkökulman muotoilu- ja muotivirtauksiin. Suunnittelijalla ja luovalla johtajalla Virgil Ablohilla oli selkeä tavoite yhdistää vaatteiden käytön todellisuus ja huippumuodin taiteellinen ilmaisu, kun hän lähti tutkimaan erilaisia aiheita nuorisokulttuurin maailmasta nykypäivän kontekstissa.
Off-White ja Miinto
Miinton valikoimasta löydät aina tyylikkäimmät vaatteet ja asusteet. Haluamme tarjota laajan valikoiman laadukkaita ja haluttuja luksusbrändejä klassisesta eleganssista viiltävimpään nykymuotiin - tähän luokkaan kuuluu luonnollisesti myös Off-White. Off-White sopii sinulle, joka haluat aina olla uusimpien trendien harjalla ja erottua joukosta. Verkkokaupastamme löydät laajan valikoiman Off-Whiten huppareita, kenkiä, housuja, t-paitoja ja laukkuja. Jos haluat varmistaa statuksen äärimmäisen relevanttina katumuodin guruna ja kurantin pukeutumisen mestarina, Off-Whiten valitsemalla et voi astua harhaan. Nappaa ysärin kanssa flirttailevat reivihousut pykälään, viehättävä Caravaggion poika niskaan ja vedä Out of Office -pläägät jalkaan niin takaamme, ettei sinua käännytetä Berghainin ovelta.
Off-Whiten mallistot tutkivat taiteeseen ja ajan henkeen liittyviä ajatuksia. Brändin malleihin vaikuttavat ajankohtaiset trendit - niissä näkyvät esimerkiksi erilaiset alakulttuurit ja typografiat. Brändi on viitoittanut tietä muodin usealla eri alalla. Tarjonta sisältää mukavia perusvaatteita lapsille sekä paranneltuja katuvaatteita miehille ja naisille. Löydä meiltä Off-Whiten suunnittelemat käsilaukut, kengät ja muut asusteet, jotka on koristeltu brändin tunnusomaisilla vinoraidoilla, nuolilla ja vetoketjullisilla tunnisteilla!
Kun on kyse yhteistyöstä uusien julkaisujen ja mallistojen parissa, Ablohin kyky tehdä yhteistyötä maailman tunnetuimpien persoonallisuuksien kanssa on epäilemättä ollut olennainen osa sen menestystä. Off-White on tehnyt yhteistyötä lukuisten tunnettujen musiikki- ja muotialan brändien kanssa. Näihin tuotemerkkeihin kuuluvat esimerkiksi Levi's ja Ikea.
Off-White X Levi’s -mallisto on kunnianosoitus joillekin Levin ikonisimmista kappaleista, sillä se päivitti ne uuteen ja erittäin nykyaikaiseen estetiikkaan. Levi's on kalifornialainen farkkuyritys, jonka ajaton Trucker Jacket, yksi malliston suosituimmista tuotteista, sai uuden, raikkaan ilmeen. Off-White lisäsi siihen liidunvalkoisen siveltimenvedon, josta on sittemmin tullut ikoninen muotoiluelementti.Yhteistyö tarjoaa erilaisia epäsovinnaisia otteita klassisista vaatekaapin olennaisista osista.
Miinto
Miinto on maailman käyttäjäkeskeisin muotialusta, josta käyttäjät voivat löytää parhaan valikoiman korkealuokkaisia, ylellisiä ja käsin valittuja paikallisia tuotemerkkejä, jotka on räätälöity heidän tarpeidensa ja mieltymystensä mukaan.
Konrad Kierklo ja Mike Radoor, entiset luokkatoverit, perustivat Miinton vuonna 2009 löytääkseen tuotemerkkejä ja muotia, joita heidän pienessä tanskalaisessa kotikaupungissaan ei ollut saatavilla. Perustamisestaan lähtien Miinto on yhdistänyt muotiharrastajat maailman parhaisiin boutique-liikkeisiin.
Asiakkaamme ovat pääasiassa Alankomaista, Tanskasta ja Norjasta, mutta olemme laajentamassa toimintaamme 14 markkina-alueelle. Alustamme voimaannuttaa asiakkaitamme, jotka ovat mielestämme maailman parhaiten pukeutuneita ihmisiä. Kumppanuus kanssamme auttaa kivijalkaputiikkeja menestymään digitaalisella aikakaudella.
Miinton boutique-kumppanit
Valitsemme Off-Whiten kaltaiset boutique-kumppanit huolellisesti tarjotaksemme parhaita premium-, luksus- ja käsin poimittuja paikallisia tuotteita. Vastineeksi annamme putiikeille vertaansa vailla olevan pääsyn varakkaiden muodinystävien globaaleille markkinoille.
Meillä on monia tuotteita, koska arvostamme monimuotoisuutta. Haluamme, että kaikki asiakkaamme löytävät sen, mitä he tarvitsevat ilmaistakseen yksilöllisyyttään. Kumppanit kasvattavat meitä. Liiketoimintamallimme on riippuvainen boutique-kumppaneiden menestyksestä. Autamme heitä myymään enemmän laajentamalla merkittävästi heidän asiakaskuntaansa ja tarjoamalla tietoja, työkaluja, näkemyksiä ja opastusta kasvuun.
Taistelemme muodin ylituotantoa vastaan
Taistelemme myös muodin ylituotantoa vastaan. Uskomme, että ylituotanto ja muut kestämättömät käytännöt on kitkettävä, jotta voidaan luoda kestävä muotiteollisuus. Sen sijaan, että pyytäisimme yrityksiä tuottamaan lisää varastoa, yhdistämme asiakkaat kauppoihin, joissa tuotteita jo on. Miinton yli 2000 boutique-kumppania toimittaa kaikki ostokset, sillä meillä ei ole varastoja.