Stone Island on vaatemallisto ihmisille, jotka haluavat välittää vaikutelman, että he ovat rentoja, mutta samalla haluavat välittää ajatuksen, että heillä on tyyliä eivätkä he missään nimessä tingi merkin laadusta.
Alun perin brändi keskittyi kehittämään uuden standardin urheiluvaatteille. Nykypäivän vaatteiden mukautuvuus on parantunut niin paljon, että niitä voi helposti käyttää missä tahansa ympäristössä ja ne tarjoavat silti sekä mukavuutta että tyyliä. Tuotemerkiltä voit ostaa mitä tahansa liikemiesvaatteista uimahousuihin sekä vaikkapa käsilaukkuja ja jalkineita. Lisäksi voit olla varma siitä, että jokainen vaatemallisto on suunniteltu huolellisesti tietty tavoite ja historia mielessä.
Stone Island -vaatemerkki on peräisin Italiasta ja se on tunnettu napitetuista kompassi -merkeistä, jotka löytyvät kiinnitettynä vaatteiden vasemman puolen hihoihin. Alun perin merkit olivat kokonaan vihreitä ja noin vuodesta 2000 eteenpäin merkeistä tuli mustareunaisia. On olemassa myös joukko harvinaisempia 'valkoisia merkkejä', jotka tehtiin alun perin vain tietyille takeille uuden vuosituhannen kunniaksi. Valkoinen merkki on nyt näkyvissä takeissa, joissa käytetään materiaaleja, joita Stone Island itse kehittää. Uusiin takkituotteisiin kuuluu esimerkiksi ""Liquid Reflective"" -takki, joka käyttää tuhansia pieniä lasinsirpaleita, jotka heijastavat valoa.
1990-luvun puolivälistä lähtien tämä brändi on ollut suosittu jalkapallon vapaa-ajan alakulttuureissa Englannissa ja muualla Euroopassa. Brändi on liitetty usein jalkapallohuliganismiin, ja se näkyy monissa tähän perustuvissa elokuvissa, kuten Green Street Hooligans ja The Football Factory. Kanadalainen räppäri Drake nähdään myös säännöllisesti käyttävän Stone Islandia, ja se on auttanut brändin suosiossa hiphop- kulttuurissa.
Brändin historia
Tarina alkoi melkein vahingossa tutkimalla erityisiä kaksisävyisiä materiaaleja, jotka olivat niin jäykkiä ja tiheitä, että niitä pestiin runsaasti hohkakivillä rakenteensa hillitsemiseksi. Tulos oli yllättävä, vaate, joka näyttää kuluneelta ja erittäin kiehtovalta. Tästä ainutlaatuisesta kankaasta luotiin seitsemän untuvatakkia, joiden nimi oli Tela Stella. Näin syntyi ensimmäinen kokoelma, jolla oli vahva merellinen identiteetti ja joka tarvitsi tärkeän nimen. Tämä valittiin analysoimalla Joseph Conradin romaanien toistettavimmat sanat: Kivi ja saari eli Stone Island.
Massimo Osti (1944- 2005) aloitti tämän ensimmäisen vaatelinjansa C.P. Company :ssa vuonna 1974. Stone Island oli alun perin hänen merkkinsä diffuusiolinja. Brändi on erikoistunut kankaiden erilaiseen pintakäsittelyyn ja innovatiivisiin värjäystekniikoihin. GFT osti yrityksen vuonna 1983, Massimo Osti lähti yrityksestä vuonna 1994, ja sitä johtaa nyt Carlo Rivetti.
Elokuussa 2017 Stone Island myi Singaporen itsenäisen sijoitusrahastoon, Temasek Holdingsiin 30 prosentin osuuden liiketoiminnastaan vielä julkistamattomalla summalla.
LAB ja LIFE – brändin filosofia
LAB ja LIFE ovat Stone Islandin kaksi sielua. LAB on jatkuva, innovatiivinen ja rajaton tutkimus kuitujen ja kankaiden muuttamisesta ja parantamisesta, joka tuo esiin uusia materiaaleja ja tuotantotekniikoita, joita ei ole koskaan aiemmin käytetty vaatetusteollisuudessa. Tästä eteenpäin on syntynyt monia hankkeita: veden suodatustekniikasta inspiroidut nailonmonofilamenttikuorista valmistetut takit, erittäin heijastavat tai lämpöherkät kankaat, jotka vaihtelevat väriä lämpötilan vaihdellessa, höyhenpainoinen polyesterikangas, tyhjöpäällystetty 100% ruostumattomalla teräksellä teräskalvo, jota käytetään ilmailutekniikassa aluksen tietokoneiden suojaamiseen - kuitukankaat, Kevlar® ja polyesterihuopa, nämä ovat joitain esimerkkejä Stone Islandin filosofian suunnittelemista materiaaleista.
LIFE on jokaisen Stone Island -vaatemerkkiä käyttävän kokemus, identiteetti, koettu tila. Vahva ja tunnistettavissa oleva esteettisyys on syntynyt tutkimalla univormuja ja työvaatteita, jotka on luotu uudet tarpeet huomioon ottaen. Tämän merkin ja vaatteen toiminta ei ole koskaan vain esteettinen.
Rajojen venyttämistä Stone Islandin tapaan
Stone Island tietää, miten yksittäisen tyylin rajoja voidaan venyttää. Suurin osa merkin malleista voi palvella useampaa kuin yhtä toimintoa tai ilmaista itseään useammalla kuin yhdellä tavalla. Tämän vuoksi Stone Island -ostoksia tehdessäsi saat usein enemmän vastinetta rahoillesi kuin mitä keskivertokauppa tarjoaa. Saat siis loistavaa vastinetta rahoillesi, ja kannattaa panostaa yksittäiseen tuotteeseen hieman enemmän kuin muiden merkkien kohdalla.
Stone Islandin hinnat ovat yleensä kohtuullisia suhteessa sekä tuotteiden laatuun että koko tuotemerkin innovatiivisuuteen. Voit selata kaikki suosikkituotteesi Stone Islandista Miinton verkkokaupassa, ja sitten saat kaiken toimitettua suoraan kotiovellesi. Tämän vuoksi korkeiden laatuvaatimusten, esteettisen viehättävyyden ja teknisen edistyksen sisällyttäminen jokapäiväisiin vaatteisiisi ei ole koskaan ollut yksinkertaisempaa.
Stone Island on tuotemerkki, joka kiteyttää tehokkaasti yhteiskuntamme nykyiset trendit. Streetwear yleisesti ja erityisesti ulkoilutyyli ovat olleet yksi merkittävimmistä muotivirtauksista viime kausien aikana, ja näyttää siltä, että tämä suuntaus vain voimistuu eteenpäin. Stone Island on luonut mallistoja, jotka sopivat hyvin näihin trendeihin, mikä on yksi syy siihen, miksi merkki on ollut niin suosittu viime vuosina.
Stone Islandia rakastavat ihmiset kaikkialla. Stone Islandissa on kuitenkin kyse paljon muustakin kuin vain nuoriin vetoavasta toiminnasta, minkä vuoksi kaikenikäiset voivat helposti ostaa suosikkinsa Stone Islandin tuotteista. Kukapa ei arvostaisi sitä, kun jokin on toiminnallinen, innovatiivinen ja siististi muotoiltu, kaikki niputettuna yhteen vaatekappaleeseen?
Stone Island miehille ja naisille
Stone Island on aina yrityksen perustamisesta lähtien keskittynyt ensisijaisesti suunnittelemaan mallistoja miehille. Viime vuosina on kuitenkin alkanut syntyä myös pienempiä, naisille suunnattuja mallistoja. Naisten mallistojen suosio on kuitenkin tasaisesti kasvussa, vaikka se ei vieläkään ole mitään miesten mallistojen veroista. Näin ollen löydät myös rajoitetun valikoiman Stone Islandin vaatteita, jotka on suunniteltu erityisesti naisille, jos teet ostoksia Miintossa.
Alkuperäiset miesten mallistot ovat toimineet inspiraationa erityisesti naisille kehitettyjen mallistojen luomisessa. Se on rento ja käytännöllinen, ja sitä voi käyttää lähes kaikissa ulkona tapahtuvissa aktiviteeteissa. Vaikka värit ovat kirkkaampia kuin miesten mallistoissa, vaatteet ovat kuitenkin tarpeeksi hillittyjä, jotta ne eivät kiinnitä liikaa huomiota käyttämällä liikaa värejä kerralla. Jokainen kuvio koostuu pääasiassa yhdestä väristä, jonka on tarkoitus kiinnittää katsojan huomio. Ja vangitsevuus on ehdottomasti jotain, jota tuottaa Stone Islandin tunnettu puhdas kauneus.
Stone Island -vaatteita kaikenikäisille
Vaikka Stone Islandia markkinoidaan ensisijaisesti nuoremmalle sukupolvelle, joka koostuu nuorista miehistä ja naisista, Stone Islandin muodit ovat tarpeeksi monipuolisia, jotta niitä voi käyttää koko perhe. Miintosta saat suuren valikoiman Stone Islandin tyylejä ja tavaroita miehille, naisille ja lapsille.
Stone Island on tarjonnut vuodesta 2005 lähtien lastenvaatteita sekä vaatteita teini-ikäisille, jotka ovat terävästi tietoisia nykyisistä muotivirtauksista. Kyseessä on käytännöllinen vaatetus, joka on kuitenkin suunnattu lapsille ja nuorille ja heidän päivittäiselle elämälleen. Yleisesti ottaen kyseessä on pienennetty versio alkuperäisistä Stone Islandin mallistoista, joihin on tehty tarvittavat muutokset.
Miinto ja muotiteollisuuden ylituotannon kitkeminen
Sen lisäksi, että autamme boutique-kumppaneitamme menestymään, yksi tärkeimmistä tavoitteistamme on kitkeä tehokkaasti muodin ylituotantoa. Sen sijaan, että pyytäisimme yrityksiä luomaan uusia varastoja, hyödynnämme jo olemassa olevia resursseja yhdistämällä asiakkaat jälleenmyyjiin, joilla on jo tuotteita varastossa. Koska meillä ei ole varastoja, kaikki Miinto-ostot tehdään yli 2000 kumppanin verkoston kautta.