UGG-tuotteet ovat aina järkevä valinta, olitpa sitten rentoutumassa etelän rannikoilla tai vaikkapa sitten syksyn viimassa kävelemässä kotiin töistä. UGG-tuotteista löydät juuri sinun tarpeisiisi sopivan tyylin, olipa tarpeesi kengille tai vaatteille esimerkiksi vedenpitävyys, lämpimyys tai vaikkapa molemmat. UGG:n laatu tarjoaa sinulle jatkuvasti mukavuutta aina sukista kenkiin. Jokaiselle löytyy tyyli, arkena tai viikonloppuna, päivällä tai yöllä – ja missä tahansa.
Samalla kun ne sopivat täydellisesti julkkiksille, jotka haluavat pysyä valokeilassa, sopivat ne myös tavallisille kuluttajille, jotka haluavat tyylikkyyden ja näyttävyyden ohella kengiltään lämpöä ja mukavuutta. Verkkokaupassamme on tilattavissa UGG-saappaita ja -nilkkureita eri tyyleissä ja eri kokoisina. Naisille on tarjolla lisäksi lämpimämpiin ilmanaloihin sopivia trendikkäitä sandaaleja. UGG-vaatteet antavat sinulle samaa tuttua mukavuutta kuin mitä UGG:n valmistamat kengät.
UGG on niin julkkisten, miesten, naisten kuin lastenkin mieleen
Vaikka tämä brändi on tullut tunnetuksi mallien, artistien ja näyttelijöiden (kuten Selena Gomez, Madonna, Rihanna ja Kim Kardashian) suosikkina, on UGG edelleen myös perheystävällinen muotimerkki. UGG-vaatteita ja -jalkineita on tarjolla miehille, naisille ja lapsille. UGG ei siis ole pelkkä kenkien valmistaja, vaan mallistossa on muun muassa takkeja, mekkoja, collegepaitoja, housuja ja huppareita.
Useimmille UGG-nimestä tulee mieleen lampaannahkakengät. Ugg-saappaita on käytetty Australiassa ja Uudessa-Seelannissa pitkään, ennen kuin UGG-brändi sai virallisesti alkunsa. Kannattaakin huomata, että monet valmistajat tekevät ugg-kenkiä ja -saappaita. Jos haluat ostaa laadukkaat, tyylikkäät ja kestävät uggit, osta ne Miintosta, joka myy aitoja UGG-merkkisiä jalkineita ja saappaita.
UGG ja historia
Lampaannahkasaappaiden historia ulottuu jopa 1800-luvulle. Niitä on dokumentoitu 1800-luvun lopusta lähtien, jolloin australialaiset paimenet sitoivat lampaannahkoja jalkojensa ja nilkkojensa päälle nahkahihnoilla. Nämä kehittyivät lopulta saappaiksi, jotka olivat suosittuja Australian maaseudulla 1920- ja 1930-luvuilta alkaen. Lampaankeritsijät käyttivät erityisesti näitä saappaita, koska ne kestivät lampaiden villasta irtoavaa lanoliinia, joka olisi muuten pilannut tuon ajan tavalliset saappaat.
On kerrottu, että australialaiset ja brittiläiset taistelulentäjät lensivät ilman paineistusta ja he kietoivat jalkojensa ympärille lampaannahkoja paleltumisen estämiseksi. Termi "Ugg" saattaa olla peräisin lentäjiltä, koska he kutsuivat tuunaamiaan saappaita "lentäviksi Uggeiksi" - ugg olisi tämän teorian perusteella lyhenne sanasta “ugly” - ruma.
Vuonna 1978 australialainen surffaaja Brian Smith perusti UGG-merkin Doug Jensenin kanssa Etelä-Kalifornian rannikolla. Hänen australialaiset juurensa muistuttivat Australiassa ja Uudessa-Seelannissa käytetyistä lampaannahkakengistä. Smih ja Jensen uskoivat, että jonain päivänä maailma olisi samaa mieltä niiden käytettävyydestä ja tyylikkyydestä. 1980-luvulla UGG:stä tuli rennon eteläisen Kalifornian kulttuurin symboli, joka sai vauhtia tunnettuuteensa lainelautoja myyvien liikkeiden avulla koko rannikolla. Myöhemmin siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkiä saappaita ja tossuja markkinoille tuova brändi.
Suosituimpia UGG-tuotteita
UGG-saappaiden Classic-mallisto on yrityksen tunnetuin tuote, ja se tunnetaan mallistona, jonka käyttäjät pukeutuvat rennon tyylikkäästi. Lampaannahka on käsitelty niin, että se kestää hyvin pitkään ja on vedenkestävää. UGG Classic Boot -mallistossa on valittavana kenkiä useissa eri väreissä.
Hauskasti nimetty Fluff Yeah Slipper on taas jotain aivan muuta. Tossun ja sandaalin yhdistäminen yhdeksi kengäksi on yhtä fantastinen toteutuksena, kuin miltä se kuulostaa pelkkänä ideana. Fluff Yeah Slipper sopii esimerkiksi farkkujen tai midi-mekkojen kanssa.
Classic Mini -nilkkurit on tehty erityisesti lapsille, joilla on pienet jalat. Classic Mini -kenkiä voi käyttää monenlaiseen ulkoiluun säästä riippumatta, sillä niiden taitava käsittely tekee kengistä sekä vettä että likaa hylkivät. Uggin Classic Mini -kenkien lampaannahkapohja pitää jalat lämpiminä, ja kengissä on tukeva ulkopohja, joka tarjoaa pitoa kuivalla ja märällä kelillä.
UGGien vetovoima säilyy vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen
UGG-kenkien suosiota on pohdittu muotimedioissa ja monet ovat päätyneet siihen, että vankka suosio johtuu niiden mukavuudesta. Perinteinen muoti korostaa sitä, kuinka kaiken pitää olla traditionaalisen tyylikästä mennessämme ulos. Samalla kuitenkin monet ovat edelleen mieltyneet mukaviin pörröisiin tohveleihin, jotka ovat pitäneet jalat lämpimänä viimeiset kotoilun täyttämät vuodet. UGG yhdistää tällaisen mukavuuden, lämpimänä pitämisen ja muodikkuuden, jolloin brändin tuotteiden hauskaan ulkoasuun ihastuneet haluavat pitää UGGeja jaloissaan ylpeänä ja muiden mielipiteistä välittämättä. UGGit ovat suosittuja muun muassa Kendall Jennerin, Gigi Hadidin ja Cherin ansiosta. Ne ovat myös näkyvässä osassa TikTokin viraalivideoissa.
UGG-saappaat on valmistettu tukevasta pehmeästä lampaannahasta ja niiden pohjat tukevasta kumista. Molemmat materiaalit tekevät niistä mukavat käyttää. UGG-kengät ovat myös helppoja hoitaa, sillä ne ovat konepestävät. Omalla tavallaan muodikkaat jalkineet ovat löytäneet faneja jopa modernien stylistien keskuudessa, jotka arvostavat niiden tyylikästä muotoilua. UGGien koot ja mittasuhteet ovat suuret, verrattuna perinteisempiin muotikenkiin. Tämä tekee niistä mielenkiintoiset katseenvangitsijat. Hankkimalla UGG-jalkineet Miintosta, pääset nauttimaan kengistä, jotka ovat mukavuuden ja lämmön ykkösvalintoja.
Tietoa Miintosta
Miinto on muodin verkkokauppa, joka esittelee parhaat, ylellisimmät ja käsin valitut paikalliset tuotemerkit. Pyrimme tarjoamaan käyttäjäkeskeisen kokemuksen, josta jäsenemme voivat löytää juuri sen, mitä he tarvitsevat pysyäkseen uusimpien muotivirtausten edellä.
Vuonna 2009 Miinton perustivat entiset luokkatoverit Konrad Kierklo ja Mike Radoor. Heillä oli yksi päätavoite - yhdistää muotitietoiset asiakkaat maailman parhaisiin muotiliikkeisiin, ja päinvastoin. Tämä on edelleen Miinton yritysidean keskiössä tänäkin päivänä.
Palvelemme monissa eri maissa, kuten Alankomaissa, Tanskassa ja Norjassa. Vaikka toimipaikkamme on näissä kolmessa maassa, olemme laajentuneet 14 eri markkina-alueelle. Haluamme ajatella, että asiakkaamme tunnetaan hyvin pukeutuneina, koska he luottavat siihen, että autamme heitä näyttämään hyvältä.
Kun kumppanimme kasvavat, mekin kasvamme
Kun kyse on kivijalkamyymälän pyörittämisestä, tiedämme, että menestys on riippuvainen ihmisistä. Jos Miinto on kumppanisi, voimme auttaa yrityksesi menestymiseen netissä ostamisen aikakautena.
Liiketoimintamallissamme kiteytyy se ajatus, että voimme menestyä vain, kun kumppanimme menestyvät. Teemme siis kovasti töitä varmistaaksemme, että he menestyvät: autamme heitä esimerkiksi myymään enemmän laajentamalla heidän asiakaskuntaansa merkittävästi sekä tarjoamalla heille tietoja, työkaluja, näkemyksiä ja opastusta kasvua varten.
Muotiteollisuuden ylituotantoa vastaan
Mielestämme kestävän muotiteollisuuden aikaansaamiseksi meidän on tehtävä kovasti töitä nykyisten kestämättömien käytäntöjen poistamiseksi. Koska meillä ei ole varastoja, kaikki Miintolta ostetut tuotteet tulevat yli 2000 muotiliikekumppanin verkostomme kautta.
Miinton liiketoimintamalli on ainutlaatuinen paitsi silloin, kun se sujuvoittaa kuluttajalle lempibrändinsä tuotteiden löytämistä yhden verkkokaupan sisältä, myös silloin kun se tekee mittavan työn vähentäessään muotiteollisuuden ylituotannon aiheuttamaa taakkaa planeetallemme. Miinto näyttää näin tietä ja esimerkkiä muille muotialan toimijoille.