Pidennetty palautus* 8. tammikuuta asti

Pidennetty palautus* 8. tammikuuta asti

Maailman parhaat muotiliikkeet yhdessä paikassa I Ilmainen toimitus yli €100 ja pidennetty palautus* 8. tammikuuta asti

Ilmainen toimitus yli €100 tilauksiin

Paluu 8. tammikuuta asti

WOOLRICH

Woolrich on alunperin amerikkalainen tuotemerkki, joka perustettiin vuonna 1830, joten se on yksi Yhdysvaltain vanhimmista vaatteiden valmistajista. Matkan varrella olleista vaikeuksista huolimatta, Woolrich on edelleen yksi ulkoilmavaatteiden arvostetuimmista brändeistä, mikä ymmärretään, kun otetaan huomioon heidän tuotteiden laatu ja innovatiiviset mallit ja materiaalit.


Woolrich -tuotemerkin historia


Tämän yrityksen perustivat John Rich ja Daniel McCormick jo 1830 laadukasta kangasvalmistusta varten, tehdäkseen kestäviä ja käytännöllisiä vaatteita metsästäjille ja heidän vaimoille. Myöhemmin yritys varusteli myös Yhdysvaltain armeijaa vaatteillaan sodankäyntiin.

Sen jälkeen kun ulkoilun ja telttailun suosio kasvoi 1970-luvulla, Woolrich kärsi 1980-luvulla muiden samalla saralla olevien kilpailijoiden vuoksi. Monien vuosien ajan kilpailijat ovat olleet L.L.Bean, Eddie Bauer, The Timberland Company, The North Face, Patagonia ja Columbia Sportswear. Vuonna 1990 Woolrich irtisanoi puolet 2600 työntekijästä valtakunnallisesti, kun he silloisen presidentin ansiosta saivat vähemmän tilauksia. Samana vuonna yritys sulki myös kuusi tehdastaan Pennsylvaniassa, Nebraskassa ja Coloradossa noin viideksi vuodeksi ja ulkoisti työn Meksikoon, jolloin heillä oli noin 1 400 työntekijää. Siitä lähtien työllisyysluvut Yhdysvalloissa jatkoivat laskusuuntaan. Vuonna 1998 Woolrich toimitti vaatteet, joita käytettiin elokuvassa Hevoskuiskaaja.

Vuonna 2007 yhtiön pitkäaikainen toimitusjohtaja Roswell Brayton, Jr., kuoli kohtaukseen Woolrichin silloisessa päämajassa Pennsylvaniassa. Hän oli Rich perheen kuudennen sukupolven jäsen ja liittyi yritykseen vuonna 1977 ja tuli presidentiksi vuonna 1996 ja toimitusjohtajaksi seuraavana vuonna. Sen hetkinen presidentti Nick Brayton ja varapresidentti Joshua Rich edustivat Rich perheen seitsemättä ja kahdeksatta sukupolvea yrityksen johdossa.Vuonna 2015 yritys juhli 185-vuotisjuhliaan taidegallerianäyttelyllä myymälässään New Yorkissa.

Vuonna 2016 italialainen yritys W.P. Lavori, joka oli aiemmin lisensoinut brändin Euroopan markkinoille nimellä John Rich & Bros., suostui hankkimaan enemmistöosuuden yrityksestä. Muutto vahvisti Euroopan lisensointitoiminnan Yhdysvaltain yrityksen kanssa muodostaen Woolrich Internationalin. Japanilainen Goldwin Inc. osti myös osan uudesta yrityksestä. Syyskuussa 2018 yhtiö ilmoitti sulkevansa lopullisesti viimeisen tehtaansa Yhdysvalloissa Woolrichissa Pennsylvaniassa. Ilmoitettiin myös, että W.P. Lavori myytiin pääomasijoitusyhtiölle L-GAM Advisorsille. Nykyään yrityksen päämaja sijaitsee Lontoossa.


Woolrich vaatebrändi nykypäivänä


Vaikka tämä brändi lopettikin vaatteiden valmistuksen Yhdysvalloissa, käy kauppa edelleen hyvin uusien omistajien johdolla. Tämä tuotemerkki on edelleenkin yksi ulkovaatteiden korkeatasoisimmista valmistajista. Sen ikoniset päällysvaatteet valmistetaan tänä päivänä Aasiassa ja muualla ympäri maailmaa. Nykyään Woolrich-kokoelmia myydään 45 maassa 35 myymäläverkoston kautta maailmanlaajuisesti.

Yritys keskittyy yhä kehittämään uusia, innovatiivisia materiaaleja valmistaakseen korkealaatuisia vaatteita ulkoiluun, jotka kestävät ja toimivat rankemmissakin sääolosuhteissa. Heidän vaatteita voit hankkia jälleenmyyjiltä kivijalkakaupoista tai verkkokaupoista, kuten Miinto. Laatu ja käytännöllisyys ovat edelleenkin pää-asemassa, mutta uudet, tredikkäät mallit ovat enemmän suunnattu nuorille miehille ja naisille.


Miksi ostaa tämän brändin tuotteita?


Jokainen, joka kokee Suomen syksyn ja talven, tietää miten paljon merkitystä on korkealaatuisilla päällysvaatteilla. Woolrich tarjoaa kattavan valikoiman takkeja ja ulkoiluvaatteita sekä naisille, miehille että lapsille. Tämän brändin vaatteet ovat hyvä sijoitus, sillä ne kestävät kovaakin käyttöä ja pitävät sinut lämpimänä ja kuivana, vaikka sää olisikin myrskyisä. Vaatteita voi pitää vuosikausia, ilman että niistä näkyisi käyttöikä.


Yhteenveto


Vaikka tämä brändi ei olekaan enää “Made in USA”, ei tarkoita se sitä, että heidän päällysvaatteiden korkea laatu olisi kärsinyt. Heidän takit ja muut ulkoiluvaatteet ovat edelleenkin maailmassa korkeasti arvostettuja ja haluttuja. Tänä päivänä vaatteiden ilme on hieman enemmän katumuotia seuraava, mutta valikoimasta löytyy paljon yksinkertaisia ja käytännöllisiä vaihtoehtojakin. Tyyli sopii sekä kaupunkiin että maaseudulle, eikä siihen kyllästy. Laadukkaaseen päällystakkiin kannattaa sijoittaa suurempikin summa, sillä sen käyttöikä on monia vuosia.

Nollaa suodattimet

Woolrich

Sivu 1 of 15