Pidennetty palautus* 8. tammikuuta asti

Pidennetty palautus* 8. tammikuuta asti

Maailman parhaat muotiliikkeet yhdessä paikassa I Ilmainen toimitus yli €100 ja pidennetty palautus* 8. tammikuuta asti

Ilmainen toimitus yli €100 tilauksiin

Paluu 8. tammikuuta asti

NEW BALANCE

Jokaisen ympäristötietoisen lenkkarifriikin lempibrändi on astunut taloon. Hyvät naiset, herrat ja sukupuolibinäärin ulkopuolelle identifioituvat henkilöt, toivottakaa New Balance tervetulleeksi! Omien sanojensa mukaan lafka on pienen ihmisen puolella. Intohimo, ihmiset, oikeudenmukaisuus ja ympäristöystävällisyys – näistä on New Balance tehty. Kiinnostipa sinua muotimaailman muutos parempaan tai ihan vaan siistit sneakerit, tsekkaa NB:n uusimmat tyylit ja vanhat klassikot laajasta valikoimastamme. Namaste.


Huippu-urheilijasta muotitietoiseen tavikseen


Coco Gauff, nuorin koskaan Wimbledoniin päässyt tennistähti. Sydney McLauhglin, 400 metrin olympiahopean napannut juoksijatar. Sinä. Yhteistä tälle kolmikolle on New Balancen tuki. Brändin filosofiaan ja käytännön toimintaan kuuluu huippu-urheilun vaativan teknisen taidon ja tiukan seulan yhdistäminen kurantteihin tyyleihin ja muodikkaaseen ulkoasuun. Lafka lupaa vuodattaa tinkimättömällä intensiteetillä yli vuosisadan aikana hankkimansa tietotaidon niin sponsoroimiensa urheilijoiden uran edistämiseen, kuin tavallisen tallaajan ensimmäiseen juoksulenkkiin.

Designinsa puolesta New Balance on freesi kuin tuoreista hedelmistä pyöräytetty palauttava smoothie tiukan intervallitreenin jälkeen. Kauden värit, iloisesti poppaavat yksityiskohdat ja relevanttien tähtien kanssa toteutetut collabot takaavat kenkien katu-uskottavuuden. Erityisesti on mainittava Jaden Smithin kanssa toteutettu kesämallisto, jonka tripahtava värimaailma ja liukuvat sävyt huokuvat vaporwavea ja kasarinostalgiaa. Erittäin jees.


New balance, old company


Reilu vuosisata sitten perustettu yritys on alusta asti ollut mukavuuden ja käytännöllisen suunnittelun sanansaattaja. Irlantilainen William J. Riley perusti kenkätalonsa Bostoniin, maanmiestensä tapaan, vuonna 1906. Riley ei ollut tyytyväinen vuosisadan vaihteen aikaisten jalkineiden suunnitteluun. Erityisesti mukavuus ja tasapaino olivat puutteellisia. Legendan mukaan Riley sai ilmestyksen tulevaisuuden kengistä katsellessaan kanojen tepastelua pihallaan. Pian hän olikin suunnitellut kolmeen tukipisteeseen perustuvan, jalkapohjan kaarta tukevan pohjallisen. Yritys ristittiin osuvasti New Balanceksi, Riley iski työpöydälleen kanan jalan muistutukseksi ja inspiraatioksi ja jatkoi jalkineidensa innovointia istuvuus ja käyttömukavuus mielessään. Kysyttäessä pöydällä seisovan siivekkään koivesta, selitti Riley kanan jalan kolmeen pisteeseen perustuvan tasapainon olevan niin lähellä täydellistä kuin mahdollista.

New Balancen liiketoiminta perustui suurimmaksi osaksi pohjallisten myyntiin aina vuoteen 1970 asti, kunnes jokseenkin perhepiirissä pysynyt lafka laski markkinoille maailman ensimmäisen juoksukengän, Tracksterin, jonka karhea pohja oli suunniteltu erityisesti tiukka pito mielessä. Uusi popo hurmasi MIT:n ja muiden paikallisten yliopistojen pitkän matkan tiimit. Nyrkkipajasta ja Bostonin maratonista alkoi nousukiito: tänä päivänä New Balance on miljardien arvoinen lenkkarijätti, joka sponsoroi atleetteja NBA:sta futareihin ja New York Metsistä vähemmän tunnettuihin krikettitähtiin.


Planeetan puolesta


Muoti ja erityisesti pikamuoti on taistellut aina ympäristöystävällisyyden ja eettisen tuotannon ongelmien kanssa. New Balance on ottanut nämä ongelmat imagonsa keskiöön. Tosin minkäpä vaatefirman pr:ään ei vastuullisuus kuuluisi.

Jo ensi töikseen New Balance yllättää positiivisesti tuotantonsa puolesta: kaikki brändin tuotteet tehdään joko Yhdysvalloissa tai Briteissä, mikä on omiaan takaamaan jokseenkin korkeat eettiset standardit. Mitä materiaaleihin ja niiden toimittajiin tulee, New Balance kertoo sitoutuvansa tiukasti Institute of Public & Environmental Affairsin ohjeisiin. Se olikin yksi kuudesta alkuperäisestä yrityksestä, jotka tarkistivat alihankkijoidensa toimintaa IPE:n Green Supply Chain Mapia vasten. Veden käyttö, erityisesti jätevedet ja puhdas energia ovat aspekteja, joihin NB sanoo kiinnittävänsä huomiota. Läpinäkyvyydestä kertoo jotain se, että lafka sijoittui kymmenenneksi 540:stä yrityksestä IPE:n Corporate Information Transparency Indexissä.

Vuodesta 1981 asti yritys on lahjoittanut rahaa erityisesti lapsiin, perheisiin, terveyteen, liikuntaan ja koulutukseen keskittyville hyväntekeväisyysorganisaatioille New Balance Foundationinsa kautta. Olemassaolonsa aikana NBF on lahjoittanut yli sata miljoonaa dollaria lapsille ja nuorille.

Nollaa suodattimet

New Balance

Sivu 1 of 11