The North Face on tuotemerkki, joka tarjoaa monenlaisia vaatteita ja asusteita. Siihen kuuluu kaikkea vapaa-ajan vaatteista aina äärimmäisiin urheilulajeihin, kuten vaellukseen, kiipeilyyn tai hiihtoon, tehtyihin tuotteisiin. Lisäksi The North Face nimeää jatkuvasti tuotteitaan miehille, naisille ja lapsille. Valitse Miintosta lukuisista erilaisista brändin tuotteista, kuten hupparit, t-paidat, pipot ja shortsit.
Yli 50 vuoden ajan The North Face on tukenut jokaisen aktiivisen ja seikkailunhaluisen ulkoilijan ulkoiluharrastusta. The North Face on tietysti muutakin kuin erä- ja ulkoilma-aktiviteetteja - Miinto tarjoaa brändiltä laajan valikoiman vaatteita myös tyylikkääseen, rentoon pukeutumiseen.
The North Face – ulkoiluvaatteita vuodesta 1956
Douglas ja Susie Tompkinsin vuonna 1966 perustama ja myöhemmin Kenneth Kloppin ostama The North Face on nykyään suosittu ulkoiluvaatemerkki. The North Face aloitti pienenä vähittäismyymälänä San Franciscon lahden alueella myymällä kiipeily- ja retkeilyvarusteita perustajansa autosta ja heidän pienestä 400 neliömetrin tilastaan - he kutsuivat sitä San Franciscon ulkoilukaupaksi.
The North Facen vaatteet tulivat ensimmäisen kerran suosituiksi 1990-luvun lopulla. Kun julkkikset, kuten räppärit ja muut tyylivaikuttajat käyttivät North Face -vaatteita julkisesti, brändin asiakaskunta laajeni teknisiä vaatteita haluavien ihmisten lisäksi ja käsittää nyt hyvinkin erilaisia ihmisiä. Tämä näkyy Wu-Tang Clanista tutun Method Manin musiikkivideossa vuodelta 1993, jossa hänellä on yllään The North Facen Tech Steep -takki. Muoti- ja musiikkikenttä on kuitenkin vain pieni osa yrityksen liiketoimintaa. He keskittyvät pitkälti vaeltajille ja kiipeilijöille tarkoitettujen päällysvaatteiden ja varusteiden kehittämiseen.
The North Face -nimi on saanut inspiraationsa Half Domen pohjoispuolelta, joka on vuori Yosemitessa, Kaliforniassa. On sanottu että vuoren pohjoisrinne on kylmempi ja jäisempi, mikä tekee siitä vaikeamman kiivetä kuin sen eteläisestä vastineesta. North Face -logo on myös Half Dome -vuoresta Yosemiten kansallispuistossa.
Monipuolinen valikoima ulkoilmassa viihtyville
North Face on erikoistunut monenlaisiin teknisiin varusteisiin, kuten makuupusseihin, vaellusreppuihin, telttoihin ja hiihtovaatteisiin, sekä suorituskykyisiin vaatteisiin, kuten jalkineisiin ja varusteisiin tutkimusmatkailijoille, kiipeilijöille ja kestävyysjuoksijoille. Perustamisestaan lähtien The North Face on sitoutunut luomaan legendaarisia ulkoiluvarusteita ja -vaatteita. Heidän tuotemerkkinsä tarjoaa laajan valikoiman laadukkaita takkeja ja rahtihousuja, jotka kestävät vaativia sääolosuhteita.
Yrityksen vedenpitävät tuotteet sisältävät GORE-TEX -kalvon. Tämä kalvo on täysin vedenkestävä, ja sen ansiosta ihmiset pysyvät kuivina vaatteiden alla, mutta hiki pääsee kankaan ulkopuolelle. Dryvent™-kangas on valmistettu täysin vedenpitäväksi. Tämä tekee siitä ihanteellisen retkeilijöille, jotka haluavat pysyä kuivina myös myrskyisinä päivinä. Kankaan monikerrosrakenne mahdollistaa kosteuden suodattumisen sisältä ulos, joten vaatteiden käyttäjät pysyvät viileänä kuumina päivinä sekä kastumatta.
Käytä vedenpitävää ja tuulenpitävää The North Face -takkia hiihtäessäsi ja lumilautaillessasi Lapissa tai harrastaessasi urheilua, kuten vaellusta Alpeilla. DryVent™ on loistava kangas ulkoilutakkeihin, sillä se siirtää kosteutta tehokkaasti, joten pysyt kuivana ja mukavana talviurheilun aikana. Jos olet tutustumassa tunturipolkuihin, kansallispuistoihin tai vain hengailemassa vilkkaassa kaupungissa, The North Facen valikoimasta löytyy juuri sinun tyyliisi sopivia tuotteita.
Ulkoiluvaatteita The North Face valmistaa kaikille laajennetuissa kooissa aina XXL:ään ja 3XL:ään asti.
Suosittuja The North Face -tuotteita
The North Face Base Camp -laukkua voit käyttää sekä olkalaukkuna että reppuna. Tässä vahvassa ja kestävässä duffel-laukussa on tilaa kaikille päivän tavaroille, ja siinä on säädettävät hihnat. Base Camp Duffel Bag on veden- ja kulutuksenkestävä, joten se sopii käytettäväksi missä tahansa ilmastossa. North Face -laukkua on saatavana useissa eri ko’oissa ja väreissä, joten juuri sinun tarpeisiisi sopiva laukku löytyy varmasti Miinton laajasta valikoimasta.
The North Face Knitwear on pusero, joka on valmistettu kevyestä kierrätyspolyesterifleecestä ja jossa on täysvetoketjukiinnitys. Puserossa on myös kirjailtu logo rinnassa, vetoketjutaskut ja joustava kiristysnauha hihansuissa ja helmassa. Puseroista kannattaa myös vilkaista The North Facen fleecepuseroiden valikoimaamme, jossa on valinnan varaa muodossa, ko’oissa ja väreissä varsin mukavasti.
Untuvatakit ovat olleet suuressa suosiossa parina viime vuonna ja The North Facen untuvatakit ovat erityisesti olleet niin teini-ikäisten kuin monen julkkiksen mieleen. The North Facen untuvatakit, kuten ikoninen kaksivärinen Nupste vuodelta 1996, ovat nousseet melkoisen yleiseksi näyksi. Emily Ratajkowskin ja Kendall Jennerin kaltaiset mallit ovat auttaneet myös The North Facen untuvatakkien suosiossa. Esimerkiksi North Face Donna Diablo untuvatakki on hupullinen takki, joka tarjoaa miellyttävää ja välitöntä lämpöä. Stretch-hihansuut ja säädettävä helma säilyttävät kehon lämpöä, kun taas Ripstop-kankaan ulompi päällyste takaa erinomaisen vastuksen.
Bomber-takki eli pilottitakki on yksi ikonisista ja klassisista muotiasusteista. Muotiteollisuus otti vuorellisen takin käyttöön 1950-luvulla, ja siitä on sittemmin tullut yksi mukautuvimmista saatavilla olevista takeista. Se on saanut innoituksensa Yhdysvaltain armeijan lentotakeista ensimmäisen maailmansodan ajalta. Miinton valikoimissa The North Facen pilotttitakkeja on muun muassa laivastonsinisenä ja pinkkinä, joten valinnan varaa monenlaiseen makuun on siis tarjolla.
Miinton laaja valikoima käytettävissäsi
Me Miintolla teemme kovasti töitä tarjotaksemme planeetan käyttäjäkeskeisimmän muotialustan, josta käyttäjät voivat löytää parhaan valikoiman tasokkaita, ylellisiä ja käsin valittuja paikallisia tuotemerkkejä, jotka on räätälöity erityisesti heidän jokaisen tarpeisiinsa ja makuunsa sopiviksi.
Entiset luokkatoverit Konrad Kierklo ja Mike Radoor perustivat Miinton vuonna 2009 tarjotakseen kuluttajille pääsyn tuotemerkkeihin ja tyyleihin, joita heidän pienessä tanskalaisessa kylässään ei ollut saatavilla. Siitä lähtien Miinton ydintehtävänä on ollut yhdistää muotitietoiset ostajat maailman parhaisiin boutique-liikkeisiin (ja päinvastoin). Haluamme uskoa, että asiakkaamme ovat planeetan parhaiten pukeutuneita ihmisiä, sillä alustamme pyrkii antamaan heille mahtavia mahdollisuuksia tällaiseen.
Miinto ja kumppaniboutique-liikkeet
Vaatteita myyvät ja valmistavat boutique-liikkeet tekevät runsaasti yhteistyötä kanssamme. Samalla voimme varmistaa, että edustamamme kivijalkamyymälät ja brändit menestyvät internetin aikakaudella. Liiketoimintamallimme luonteen vuoksi voimme menestyä vain, kun boutique-kumppanimme menestyvät.
Valitsemme boutique-kumppanimme huolellisesti varmistaaksemme, että voimme tarjota asiakkaillemme laajimman valikoiman korkealaatuisia, korkeatasoisia ja paikallisesti hankittuja tuotteita. Tarjoamme liikkeille vertaansa vailla olevan pääsyn maailmanlaajuisille markkinoille, joilla on intohimoisia asiakkaita, jotka pitävät muodista.
Arvostamme vahvasti monimuotoisuutta, joten löydät alustaltamme valtavan valikoiman laadukkaita tuotteita. Haluamme, että jokainen asiakkaamme voi löytää sen, mitä hän tarvitsee ilmaistakseen ainutlaatuisuuttaan ja persoonallisuuttaan. Kun kumppanimme menestyvät, me menestymme.
Muotiteollisuuden ylituotanto ja Miinton vastine sille
Muotiteollisuus on tunnettu kestämättömistä käytännöistään, joista yksi haitallisimmista on ylituotanto. Ylituotannolla tarkoitetaan käytäntöä, jossa yritykset tuottavat enemmän tuotteita kuin ne voivat myydä, mikä johtaa ylimääräiseen varastoon, joka usein menee hukkaan. Tämä johtaa valtaviin määriin tekstiilijätettä, ja lisäksi se lisää kasvihuonekaasupäästöjä ja muita ympäristövahinkoja.
Me Miintossa teemme töitä kehittääksemme vahvoja keinoja muotiteollisuuden ylituotantoa vastaan. Teemme tämän esimerkiksi niin, että yhdistämme asiakkaat edustamiimme liikkeisiin, joilla on jo tuotteita varastossa, sen sijaan että pyytäisimme yrityksiä tuottamaan lisää vaatteita varastoihinsa. Näin voimme hyödyntää olemassa olevia resursseja ja auttaa vähentämään tekstiilijätettä.
Meillä ei ole itse asiassa lainkaan varastoja tuotteille, joten kaikki Miintolta ostetut tuotteet tulevat yli 2000 boutique-kumppanin verkostomme kautta. Tämä auttaa meitä vähentämään ympäristövaikutuksia, jolloin luonto, maapallo ja lopulta ihmisetkin kiittävät.
Uskommekin niin, että ylituotannon torjuminen on olennaisen tärkeää kestävän muotiteollisuuden aikaansaamiseksi lähitulevaisuudessa. Hyödyntämällä olemassa olevia resursseja ja poistamalla ylijäämävarastot, autamme karsimaan ympäristövahinkoja ja luomaan kestävämmän tulevaisuuden muodille. Ja maapallollemme.