Valentino Garavani on italialainen muotisuunnittelija, joka tunnetaan parhaiten Valentino SpA -yhtiön perustajana. Valentino SpA on italialainen ylellinen muotitalo, jonka Valentino Garavani perusti vuonna 1960 ja joka on osa Valentino Fashion Groupia, jonka puolestaan omistaa Qatarin osavaltio Mayhoola for Investments S.P.C. L. Valentinon pääkonttori sijaitsee Milanossa, kun taas luova päämaja on Roomassa. Voit hankkia Valentinon brändituotteita monista kivijalkakaupoista ja merkkivaatteisiin keskittyvistä tavarataloista ja lisäksi verkkokaupoista, kuten Miinto.
Valentino ja brändin historia
Tarina alkaa Valentino Garavanilla, joka aloitti muotinuransa nuorena paikallisten suunnittelijoiden oppipoikana. Aluksi hän harjoitteli École des Beaux-Artsissa ja Chambre Syndicale de la Couture Parisienne Pariisissa, jossa hän työskenteli Jean Dessèsin ja Guy Larochen palveluksessa ennen kuin avasi oman muotitalonsa Rooman Via Condottilla vuonna 1969.
Valentino tuli nopeasti tunnetuksi haute couturesta, lumoavista punaisista mekoistaan (ei ole sattumaa, että tuotemerkin diffuusiolinja on nimetty tietyn värin mukaan), houkuttelemalla naisten huomion kaikkialle maailmaan - erityisesti Jackie Kennedyn, josta tuli läheinen suunnittelijan ystävä. Tästä alkoi muotitalon yhteys vaikutusvaltaisiin naisiin, kun Valentino suunnitteli hääpuvut Elizabeth Taylorin, Anne Hathawayn, Courtney Coxin ja Ruotsin prinsessa Madeleinen häihin.
Yli 40 vuoden pituisen uran jälkeen, jolla oli valtava vaikutus muotimaailmaan, Garavani ilmoitti jäävänsä eläkkeelle. Hänen viimeinen ready-to-wear-esityksensä esiteltiin kevään / kesän '08 muotiviikolla Pariisissa, ja siinä oli mukana joukko supermalleja, kuten Naomi Campbell, Claudia Schiffer ja Eva Herzigova.
Muotitalo nykypäivänä
Vuodesta 2008 lähtien Maria Grazia Chiuri ja Pierpaolo Piccioli ovat siirtyneet muotitalon johtajiksi. Nämä luovat kumppanit ovat työskennelleet yli 20 vuoden ajan, pari opiskeli Istituto Europeo di Designissa Roomassa ja työskentelivät yhdessä Fendissä, ennen kuin Valentino otti heidät yhteyttä lisävarustesuunnittelijaksi. Nykyään Valentinon luovien johtajien ansiosta he ovat puhaltaneet uuden elämän tuotemerkille, innovaatiota ja modernisointia uudelle sukupolvelle samalla glamourilla ja tyylikkyydellä kuin Valentino tunnetaan, mutta hienovaraisemmalla tasolla.
REDValentino lanseerattiin vuonna 2009, tämä on Valentinon nuorekas, eksentrisempi diffuusiolinja. Se on muotia tulevaisuudesta, nykyaikainen ja rajoja rikkova, samalla kun se on romanttinen, unelmoiva ja pysyy uskollisena feminismille ja glamourille, josta muotitalo tunnetaan.
Mayhoola for Investments LLC hallitsee Valentino S.p.A: ta vuodesta 2012 lähtien. Kauppa on tuonut Valentino-tuotemerkin potentiaalin nopeasti kasvuun.
Valentino nousi kansainvälisen muodin johtajien mukana korkeaan lisäarvoon, joka johtuu globaalista näkyvyydestä, joka on kehitetty Haute Couturen, Prêt-à-Porterin, Valentino Garavanin asusteiden, silmälasien ja hajusteiden lisenssillä.
Hajuvedet ja parfyymit
Vuodesta 2010 Valentino Perfumes on kuulunut Puig-yhtiöön. Sen tuoksuja ovat olleet: Valentino Classique naisille (1978), Vendetta By Valentino naisille (1991), Very Valentino naisille (1998), Very Valentino Men miehille (1999), Valentino Gold naisille (2002), V Woman naisille (2005), Valentino V Absolu naisille (2006), Valentino V Ete By Valentino naisille (2006), Rock'n'Rose naisille (2006), V pour Homme miehille (2006), Rock n 'Rose Couture naisille (2007), [13] ja Valentina naisille (2011). Vuonna 2020 Valentino Beauty lanseerasi uuden hajuveden, Viva Vocen, jonka mallina toimii itse Lady Gaga.
Brändin visio
Nykypäivän muotimaailma on kehys, joka korostaa arvoja, kuten tyyli ja tutkimustyö, luovuus ja innovaatio, tekniikka ja käsityötaito. Sen erottuva piirre on taito yhdistää monet henget harmoniseen tasapainoon. Tavoitteena on:
- Olla muotimaailman päähenkilöitä muoti- ja ylellisyyssektoreilla.
- Varmistaa korkeimmat laatustandardit kaikilla palvelemillamme markkina-alueilla
- Keskittyä vakaasti kosmopoliittisen kuluttajan vaatimuksiin
- Edistää huippuosaamista ja innovaatioita luomalla jatkuvaa vuoropuhelua intohimon ja kokemuksen välillä.
Henkilöresurssien arvon lisääminen, työ ryhmässä ja yksilöllisten taitojen kehittäminen ovat avain Valentinon menestykseen. Muotitalossa työskentelevien ihmisten tulisi olla aktiivisia ja päättäväisiä, yrittäjähenkisiä ja innovatiivisia. He asettavat itsensä linjalle ja antavat parhaansa kaikessa mitä tekevät.